Onderwijs

Wij besteden veel aandacht aan lees-, taal- en rekenonderwijs. Goed leren lezen beschouwen wij als de belangrijkste vaardigheid van de 21e eeuw. Wanneer je goed kunt lezen, kun je meer kennis tot je nemen. En die kennis is nodig om de wereld beter te begrijpen en vaardigheden te ontwikkelen.

De leerkracht in de klas differentieert in zijn of haar lessen. Ze doen dit door het stellen van vragen op diverse niveaus in hun instructie zodat ieder kind op zijn of haar niveau moet nadenken over de stof. Daarnaast wordt er in de les gekeken welke leerlingen al snel aan de slag kunnen met hun werk, omdat ze de stof al begrijpen of welke leerlingen juist nog wat extra instructie nodig hebben. In de verwerking krijgen leerlingen die meer aankunnen verdiepende opdrachten.